درخواست فلسطین از یونسکو برای حمایت از مسجد ابراهیمی  
کد خبر: 3859073
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

درخواست فلسطین از یونسکو برای حمایت از مسجد ابراهیمی  

گروه بین‌الملل ـ در پی حمله نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد ابراهیمی در شهر «الخلیل»، وزارت خارجه فلسطین خواستار حمایت سازمان بین‌المللی یونسکو از این مکان عبادی شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد ابراهیمی، سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل از جمله یونسکو را بر آن می‌دارد که در برابر حمایت از اماکن دینی مسئولیت‌پذیر باشند.
 
در این بیانیه از سازمان یونسکو خواسته شده که تلاش خود را برای مجبور کردن مقامات صهیونیست‌ به احترام گذاشتن به قطعنامه‌های سازمان ملل و توقف حملات به مقدسات فلسطینیان افزایش دهند.
 
این وزارتخانه با اشاره به حمله شهرک‌نشینان صهیونیستی به حرم ابراهیمی و انجام مراسم عبادی یهودیان در این مکان مقدس، تأکید کرد: با این اقدام متجاوزانه، زنگ خطر جدیدی به صدا درآمده است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: این حملات تهدیدی مستقیم برای سلطه کامل صهیونیست‌ها بر حرم ابراهیمی و جلوگیری از ورود مسلمانان به این مکان شریف است.
 
وزارت خارجه فلسطین می‌افزاید: این تجاوزهای تحریک‌آمیز، حلقه جدیدی از طرح‌های اشغالگرانه صهیونیست‌ها برای تسلط بر بسیاری از آثار تاریخی و دینی فلسطینیان در کرانه باختری و یهودی‌سازی آنها است.
 
هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست، دیروز، 2 آذرماه، تحت حمایت ارتش اسرائیل به مسجد ابراهیمی در الخلیل حمله کرده و با بستن درهای این مسجد به روی مسلمانان، از پخش اذان نیز جلوگیری کردند.
 
بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیست به بهانه برگزاری عید «ساره» یهودیان و برگزاری مراسم تلمودی وارد حرم ابراهیمی شدند. به دنبال این تجاوز، نیروهای ارتش اسرائیل و شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینیان در اطراف حرم ابراهیمی درگیر شده و یک کودک شیرخوار فلسطینی از ناحیه سر مجروح شد.
 
انجمن میراث جهانی وابسته به سازمان یونسکو، در ژوئیه 2017 (تیرماه 96) اعلام کرد که حرم ابراهیمی در شهر الخلیل، از آثار باستانی فلسطینیان به شمار می‌رود.
 
مسجد ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل واقع شده است. این شهر تحت سیطره صهیونیست‌هاست و حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست در آن سکونت دارند و ۱۵۰۰ نظامی اسرائیلی از آنها محافظت می‌کنند. در این مسجد قبرها و ضریح‌هایی وجود دارد که به حضرات ابراهیم، اسحاق، یعقوب و یوسف(علیهم السلام) منتسب است.

از فوریه 1994 و پس از قتل یک مسلمان 29 ساله فلسطینی از سوی یک شهرک‌نشین یهودی، حرم ابراهیمی به دو بخش تقسیم شد و بخشی به مسلمانان و بخش دیگر به یهودیان تعلق گرفت.

انتهای پیام
captcha